loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 69 سه شنبه 10 اسفند 1395 نظرات (0)

وظیفه لامپ شارژ ، نشان دادن درستی عمل دینام در مدار شارژ است . این لامپ در محل نصب خود عایق بندی میشود و یک سیم ان به ترمینال جرقه سوییچ ۱۵ یا (IG) و سر دیگر ان به D افتامات متصل میشود.

حالت های مختلف عملکرد لامپ شارژ به شرح زیر است:

الف) در هنگام شروع کار، هنگامی که سوییچ جریان جرقه را به کویل هدایت میکند ، به این لامپ نیز جریان باطری انتقال داده میشود که اتصال بدنه خود را از طرف D گرفته و لامپ روشن میشود.

ب) هنگامی که دور موتور بالا رفت و ولتاژ دینام به اندازه ولتاژ باطری گردید، از طرف D به لامپ شارژ ۱۲ ولت برق واز طرف باطری نیز ۱۲ ولت برق اثر مینماید و لامپ خاموش میشود.

نکته: دلیل انکه گاهی چراغ با نور ضعیف روشن است ، کم بودن ولتاژ دینام نسبت به ولتاژ باطری و حرکت جریان از باطری به طرف لامپ شارژ میباشد.

2017-02-28T09:21:00 2017-02-27 10:04:42 0000-00-00 00:00:00 published no http://eleco.mihanblog.com/post/107 eleco.mihanblog.com محمد لطفی 1558162 no approve نظرات
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 132
  • باردید دیروز : 490
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 1,052
  • بازدید ماه : 9,776
  • بازدید سال : 78,661
  • بازدید کلی : 143,192