loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 124 دوشنبه 10 مهر 1402 نظرات (0)
نکاتی در مورد دلکو و کویل

 

۱- علت زدن کمپرس به کاربراتور سوخت غنی و خرابی درب دلکو است . غنی شدن سوخت باعث کاهش سرعت سوختن ناشی از کاهش سرعت انتشار شعله میشود و در نتیجه میتواند باعث برگشت شعله به داخل منیفولد هوا وکاربراتور شود . همچنین ، درصورت خرابی درب دلکو ممکن است جرقه به سیلندر در حال مکش نیز انتقال یافته و باعث برگشت احتراق به داخل منیفولد و کاربراتور گردد.

۲- دلیل خال زدن پیاپی ، دهانه پلاتین  بخاطر تنظیم نبودن پلاتین و ضعف خازن دلکو میباشد.

۳-اوانس وزنه ای دلکو در زمان بالا بودن دور موتور فعال میگردد.

۴- ظرفیت خازن خودروهای سواری در حدود ۰/۱۵ تا ۰/۲۵ میکروفاراد میباشد.

۵- درصورتی  که جرقه ارسالی شمع یک موتور با زدن استارت از الکترود بدنه به الکترود میانی پرش کند نشان دهنده این است که جای مثبت و منفی کویل عوض شده است.

۶- در صورت اوانس اضافی ، دور موتور در زمان استارت کمتر میشود.  بخاطر فشار معکوس اعمالی رو پیستون زیاد میشود.

۷- در صورت کم بودن زاویه دوال جرقه اوانس میگردد.

۸-سیم مثبت خازن به منفی کویل متصل میشود.

۹- درصورتیکه دلکو را در خلاف جهت گردش میل دلکو حرکت دهیم  دلکو اوانس میگردد.

۱۰- در صورت افزایش زاویه دوال زمان عبور جریان از سیم پیچ اولیه بیشتر شده و فاصله دهانه پلاتین کم میگردد

۱۱-شکل خال زدن پلاتین اگر بصورتی باشد که از کنتاکت منفی کنده شود نشانه ظرفیت پایین خازن و اگر از پلاتین مثبت کنده شود نشانه ظرفیت زیاد خازن است.

۱۲- معمولا زوایه مجموعه یک موتور چهارسیلندر چهارزمانه حدود ۹۰ درجه و زاویه دوال ۵۴ درجه و فیلر ان. حدود ۰/۴۰ میلی متر است.


 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 614
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 25
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 48,702
  • بازدید کلی : 227,582