loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 56 چهارشنبه 23 فروردين 1396 نظرات (0)
باطری های قلیایی
گفتیم که باطری های سرب- اسیدی در وضعیت خوب، نیاز به مراقبت های زیادی دارند و اگر بخواهیم از باطری مذکور به مدت طولانی استفاده ننماییم ، انها مناسب نیستند. ولی باطری های قلیایی برخلاف اسیدی، نیاز به حداقل نگهداری و مراقبت دارند و در برابر شارژ و دشارژ بیش از حد ، مقاوم می باشند.

البته این نوع باطری دارای معایبی نیز هستند :

۱- گرانی قیمت

۲- حجیم بودن

۳- دارای چگالی انرژی پایین می باشند

 

باطری های قلیای خود دو نوعند:

۱- نیکل  - کادمیمی

۲- نیکل- اهنی

از نوع اول بیشتر در خودرو هاستفاده میشود که در عمل ، ترکیبی از اجزا دو باطری میباشند:

صفحه مثبت= هیدروکسید نیکلNiooH

صفحه منفی= کادمیم CD

الکترولیت= هیدروکسید پتاسیم KoH

در این نوع باطری ها، عمل پر شدن کامل باطری شامل حرکت اکسیژن از صفحه منفی به طرف صفحه مثبت و عمل خالی شدن ان شامل حرکت اکسیژن در جهت عکس میباشد.

2NiooH+Cd+2(H2o)→2Ni(oh)2+Cdo2

نکته۱: در حین انجام واکنش در این نوع باطری ، الکترولیت تغییر نمیکند لذا توسط چگالی سنج( هیدرومتر) نمیتوان وضعیت شارژ باطری را مشخص کرد.

نکته۲: این باطریها بیش از حد پر نمیشوند زیرا هنگامی که همه اکسید کادمیم به کادمیم تبدیل شد، دیگر واکنش صورت نمیگیرد.

نکته۳: ولتاژ هر خانه کاملا شارژ این نوع باطری ۱/۴ ولت است.


ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 345
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 1,288
  • بازدید ماه : 436
  • بازدید سال : 105,204
  • بازدید کلی : 169,735