loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 62 چهارشنبه 23 فروردين 1396 نظرات (0)

سنسور دمای مایع خنک کننده موتور CTS )یا( WTS



این سنسور در تماس مستقیم با مایع خنک کاری موتور بوده و معمولا در نزدیکی خروجی مایع از  موتور به سمت رادیاتور قرار میگیرد. در داخل این سنسور نیز  یک مقاومت NTC قرار گرفته است که با افزایش دما مقاومت ان کاهش میابد و لتاژ متفاوتی با ولتاژ  با ولتاژ دریافتی به ECU ارسال میکند. رابطه بین  ولتاژ و درجه حرارت در حافظه ECU  و در جدولی نگهداری میشود . این جدول به ازای هرمقدار ولتاژ ، درجه حرارت متناسبی با ان تعیین میکند  تا ECU با توجه به اطلاعات دریافتی موارد زیر را انجام دهد:

۱- سوخت مورد نیاز  در لحظه استارت و ساسات موتور را  فراهم میکند.

۲- دور ارام موتور را تنظیم میکند.

۳- با بالا رفتن دمای موتور، دور ارام را کاهش میدهد تا به حد نرمال برسد.


نکته : در بعضی از خودروها دو یا سه عدد از این سنسور قرار گرفته ( سمند و ۴۰۵ سه عدد یا پراید ۲ عدد و ۲۰۶ یک عدد)که هر کدام جداگانه اطلاعات دمای مایع خنک کاری موتور را به ECU و  واحد کنترل فن ها و  نمایش دهنده ی امپرها برای اطلاع راننده  می فرستد.


عیوب ناشی از خرابی این سنسور

۱- دیر فعال شدن یا فعال نشدن فن خنک کاری موتور  و در نتیجه جوش اوردن ان

۲- بی علت فعال کردن فن

۳- افزایش مصرف سوخت

۴- بد استارت خوردن در روزهای سرد

نکته: اگر خودرو در روزهای سرد روشن نشد و این سنسور سالم بود باید سراغ استپر موتور رفت.




ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 345
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 1,614
  • بازدید ماه : 4,094
  • بازدید سال : 62,530
  • بازدید کلی : 127,061