loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 62 جمعه 31 شهریور 1402 نظرات (0)
 عیب های متداول دزدگیرهاعیب های متداول دزدگیرها پس از نصب وروشهای عیب یابیعیب یابی دزدگیر پس از نصب برروی اتومبیل1:یکی از اصلی ترین وشایع ترین عیوبی که پس از نصب یک دزدگیر از جانب مصرف کنندگان عزیز مطرح میشود این است که مصرف کنندگان اظهار میدارند که هنگام روشن بودن اتومبیل وهنگام رانندگی ویا در دست اندازها،اتومبیل خاموش شده(البته در آندسته از اتومبیلهائی که رله قطع برق برای آنتی های جک نصب شده باشند)ویا خود به خود پمپ های درب قفل شده وآژیر شروع به کار میکند.این مسئله رایج است وعیب در دو قسمت خلاصه میشود.اول ومهمترین مورد ایراد این است که هنگام نصب اولیه دزدگیر،نصاب سیم منفی(بدنه )را از سیم کشی اتومبیل گرفته وبه بدنه با بست محکم پیچ نکرده ویا اگر با بست وپیچ هم بسته باشد یا خوب سفت نشده ویا زیر بست مورد نظر به علت زنگ زدگی بدنه فلزی،اتصال بدنه خوب وصل نمی شود ویا این بست سولفاته نموده واتصال خوب برقرار نمیگردد.ودوم این است که سیم ورودی اصلی مثبت(برق) را که معمولا همکاران محترم، سیم اصلی سوئیچ را لخت نموده وبه آن وصل میکنند،این اتصال یا از اول خوب محکم نشده ویا بعدا به علت سولفاته کردن سیم ویا شل شدن آن این عیب به وجود امده.علت هم در هر دو موردبه این علت است که چون این اتصالات ورودی اصلی(بدنه وبرق) از اهمیت زیادی برخوردارند به علت قطع ووصل ناگهانی که بیشتر در دست اندازها اتفاق می افتد،ناگهان برق دستگاه قطع ووصل شده ودزدگیر به حالت روشن(louk) قرار میگیرد و چون دزدگیر در حالت فعال قرار گرفته شده است،خروجی رله قطع برق فعال شده واتومبیل را خاموش میکند ویا شروع به آژیر زدن میکند.یادآوری این مسئله حائظ اهمیت است که همکاران بدانند ،هنگام وصل اولیه دستگاه این اتصالات برق وبدنه را خوب محکم نمایند تا این موارد پیش نیاید.بارها اتفاق افتاده که در اتوبان ها وجاده ها که معمولا اتومبیل ها با سرعت بالائی در حرکت هستند این اتفاق افتاده وچون دزدگیر مجهز به سیستم آنتی های جک(ماشین خاموش کن)بوده ،در همان سرعت بالا اتومبیل خاموش کرده ومنجر به تصادفات شدید ویا واژگون شدن اتومبیل شده است.تشخیص عیب اخطار بازبودن دربها(ایراد لادری)مطمئنا بارها مصرف کنندگان دزدگیر به شما مراجعه نموده واظهار داشته اند که دزدگیر ایشان پس از قفل کردن(louk) شروع به آژیر زدن میکند ویا اینکه اخطار باز بودن درب را میدهد.
بهتر است قبل از نصب براساس نوع نصب ومسیر سیم خودرو سیم ها را دسته بندی و چسب کاری کنید.
سیم قرمز +وصل به مثبت سوییچ (سیم سفیدزیرفرمان)
سیم سیاه وصل به بدنه .
سیم سفیدacc دزدگیر وصل به سیم acc سوییچ(سیم آبی زیر فرمان ).
برای نصب رله قطع سیم سفید رله وصل به سیم acc
به دوروش می توان رله قطع را نصب کرد یکی سر سیم کوئیل را قطع ودو سیم رله را یکی به ورودی و دیگری به خروجی برق کوئیل نصب کنید.
روش دوم:وصل به استارت که سیم استارت را قطع و یک سر رله را به ورودی و سر دیگر را به خروجی استارت وصل می کنیم .
سیم زرد تحریک منفی رله را وصل به زرد دزد گیر .
تمام این سیم ها را در یک کلاف می توان جا سازی کرد .
اما در بغل ستون سمت راننده یک کلاف سیم وجود دارد که می توان سیم راهنما و تریگر منفی رااز آن گرفت که :
تریگر منفی :قرمز با خط آبی
راهنما : سبز با خط سفید
سبز با خط مشکی
لازم به ذکر است که چون ممکن است سیمهایی با این رنگ یا کمی مشابه وجود داشته باشد برای اطمینان قبل از لخت کردن سیم با ولتمتر یا با یک تستر از صحت این سیمها اطمینان پیدا کنید .
سیم لا دری صندوق را هم درسمت چپ صندوق روی دیواره ی گلگیر عقب
سیم قرمز با خط آبی را به سیم سوییچ لا دری صندوق ارتباط دهید تا از این طریق با باز شدن صندوق عقب چراغ سقف داخل ماشین روشن شود .
برای نصب قفل مرکزی در پراید :
دو عدد سیم زرد خط دار به هم وصل را به سیم مثبت وصل می کنیم.
دو عدد سیم نارنجی و نارنجی خط دار وصل به سیم منفی و دو عدد سیم سفید و سفید خط دار که قفل وباز
در مدل 1385به بالا داخل درب پمپ ۵سیم نصب شده و دوسیم قفل وباز را به پمپ وصل می کنیم .
اما در مدل های 1385به پایین باید یک پمپ 5سیم و یا پمپ دو سیم به ماشین نصب کرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 614
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 1,285
  • بازدید ماه : 4,242
  • بازدید سال : 46,998
  • بازدید کلی : 225,878