loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 57 جمعه 01 ارديبهشت 1396 نظرات (0)
تشریح عملکرد سیستم :

در این سیستم ، دو کلید و دو موتور  کاملا َ مستقل کار کنترل  شیشه های جلو را بر عهده دارند . در این سیستم برق باطری ضمن عبور از سوئیچ راهی فیوز 14F ( برق سوئیچ ) جعبه فیوز شده و پس از عبور از این فیوز به پایه های شماره 3 کلیدهای شیشه بالابر جلو می رسد . 2 کلید مستقلاَ دارای سیم بدنه بر پایه های 2 خود می باشند لذا دو کلید اصولاَ ارتباط خاصی با یکدیگر نداشته و کاملا مستقل عمل می کنند .

دو کنتاکت داخلی هر کلید نیز با یکدیگر کوپل نشده اند و مستقل عمل می کنند . در حالت عادی با توجه به وضعیت قرارگیری کنتاکت ها بر روی دو سر هر دو موتور بدنه قرار می گیرد . با فشردن کلید سمت راننده به سمت پایین ، یکی از دو  میکروسوئیچ مربوط به سمت دیگر حرکت کرده و به پایه برق متصل می شود تا دو سیم  روی موتور شیشه بالابر یکی برق و دیگری بدنه باشد .

2. لیست قطعات :

1. کلید شیشه بالابر سمت راننده

2.کلید شیشه بالابر سمت شاگرد

3.کلید شیشه بالابر سمت عقب چپ

4.کلید شیشه بالابر سمت عقب راست

5.کلید قفل کن شیشه بالابر های عقب

با فشردن کلید راننده به سمت بالا کنتاکت دیگر به برق وصل شده و جای برق و بدنه روی سیمهای موتور تعویض می شود لذا شیشه در جهت معکوس شروع به حرکت می کند . این پروسه عینا می تواند برای شیشه سمت شاگرد اعمال شود . نکته ای که در این سیستم باید یدان توجه داشت  این است که دو شیشه جلو از نظر مکانیزم  ارتباطی با یکدیگر ندارند . دو عدد لامپ کوچک مسئولیت  روشن کردن داخل کلید بر عهده دارند . که توسط فیوز 18F ( برق دسته راهنما) و همراه با چراغ کوچک ها روشن می شود .

روش های چک کردن قطعات سیستم :

فیوز:

چک کردن فیوز ها بصورت چشمی و یا با اهمتر انجام میشود .

موتورهای شیشه بالابر :

به کمک یک پیچ گوشتی کلید شیشه بالابر ها را از کنسول وسط در آورده و سوکت آنها را بکشید . سوئیچ را باز کنید . دو تکه سیم بردارید . یکی از سوکت ها را انتخاب کرده و دو سر یک تکه سیم را به پایه های 5 و 2 وصل کنید . دو سر تکه سیم بعدی را به پایه های 3 و 1 بزنید . شیشه سمت راننده یا شاگرد پایین می آیند برای دیدن حرکت معکوس محل دو سر سیم را تعویض کنید تا جای برق و بدنه تعویض شوند . در صورت اتفاق این عملیات ، موتور مزبور سالم است .

کلید شیشه بالابر :

برای انجام تست بر روی کلید شیشه بالابر آن را در دست گرفته و سپس توسط یک اهم متر طبق نقشه پایه های آن را چک کنید . بالاو پایین کردن سوئیچ باید پایه های 5 و 3و یا 3 به 1 متصل شوند.

 

عیب یابی سیستم :

 

یکی از شیشه های جلو بالا و پایین نمی رود :

به ترتیب زیر چک کنید :

1-   موتور سمت مربوط را چک کنید :

2-   کلید شیشه بالابر سمت مربوط را چک کنید

شیشه های جلو بالا و پایین نمی روند :

به ترتیب زیر چک کنید :

1-   فیوز 14F را چککنید .

2-   موتورهای شیشه بالابر را چک کنید .

3-   کلیدهای شیشه بالابر را چک کنید .

 
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 345
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 1,618
  • بازدید ماه : 4,098
  • بازدید سال : 62,534
  • بازدید کلی : 127,065