loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 29 جمعه 01 ارديبهشت 1396 نظرات (0)
تشریح عملکرد سیستم :

در این سیستم ، دو کلید و دو موتور کاملاَ مستقل کار کنترل شیشه های عقب را برعهده دارند . در این سیستم برق باطری ضمن عبور از سوئیچراهی فیوز 13F (برق سوئیچ) جعبه فیوز شده و پس از عبور از این سیم بدنه خود را از کلید قفل کن شیشه بالابر اب عقب دریافت می کنند . کلید قفل کن شیشه بالابر های عقب دریافت می کنند .

کلید قفل کن شیشه بالابر های عقب دارای بدنه دائم است که در حالت فشردن کلید ، این بدنه به دو کلید شیشه بالابر عقب رسیده و آنها را تغذیه  و آماده به کار می کند . با برگرداندن این کلید ، بدنه دو کلید عقب قطع شده و علی رغم داشتن برق از فیوز  13F (برق سوئیچ) کار نخواهد کرد . یک دیود کوچک وظیفه روشن کردن داخل کلید قفل کن را به همراهع چراغ کوچک ها بر عهده دارد .

دو کنتاکت داخلی هر کلید نیز با یکدیگر کوپل نشده اند و مستقل عمل می کنند درحالت عادی با توجه به وضعیت قرارگیری کنتاکت ها بر روی دو سر هر دو موتور بدنه قرار می گیرد . با فشردن هر یک از کلیدها به سمت پایین ، یکی از دو میکروسوئیچ مربوط به سمت دیگر حرکت کرده و به پایه برق متصل می شود تا دو سیم روی موتور شیشه بالابر یکی برق و دیگری بدنه باشد .

با فشردن کلید عقب چپ به سمت بالا کنتاکت دیگر به برق وصل شده و جای برق بدنه روی سیمهای موتور تعویض می شود لذا شیشه در جهت معکوس شروع به حرکت می کند . این پروسه عینا می تواند برای شیشه سمت عقب راست اعمال شود . نکته ای که در سیستم  باید بدان توجه داشت این است که دو شیشه عقب از نظر مکانیزم ارتباطی با یکدیگر ندارند .

روشهای چک کردن قطعات سیستم :

فیوز :

چک کردن فیوز ها بصورت چشمی و یا با اهمتر انجام می شود .

موتورهای شیشه بالابر :

به کمک یک پیچ گوشتی کلید شیشه بالابرها را از کنسول وسط در آورده و سوکت آنها را بکشید . سوئیچ را باز کنید . دو تکه سیم بردارید . یکی از سوکت ها را انتخاب کرده و دو سر یک تکه سیم را به پایه های 5 و 2 وصل کنید . دو سر تکه سیم بعدی را به پایه های 3 و 1 بزنید . شیشه سمت مربوط پایین می آید . برای دیدن حرکت معکوس ، محل دو سر سیم را تعویض کنید  تا جای برق و بدنه تعویض شود . در صورت اتفاق  این عملیات ، موتور مزبور سالم است .

 

کلیدهای شیشه بالابر :

برای انجام تست بر روی کلید شیشه بالابر آن را در دست گرفته و سپس توسط یک اهم متر طبق نقشه پایه های آن را چک کنید . با بالا و پایین کردن سوئیچ باید پایه های 5 و3 و یا 3 به 1 متصل شوند .

 

کلید قفل کن شیشه های عقب :

برای انجام تست بر روی کلید شیشه بالابر آن را در دست گرفته و سپس توسط یک اهم متر دو پایه 1B و 2B آن را چک کنید . با فشردن کلید این دو پایه به یکدیگر متصل می شوند .

عیب یابی سیستم :

یکی از شیشه های عقب بالا و پایین نمی رود :

به ترتیب چک کنید :

1-   موتور سمت مربوط را چک کنید .

2-   کلید شیشه بالابر مربوط را چک کنید .

شیشه های عقب بالا و پایین نمیروند :

به ترتیب چک کنید :

1-   فیوز 13F ( برق سوئیچ ) از جعبه فیوز را چک کنید .

2-   کلید قفل کن شیشه های عقب را چک کنید .

3-   موتورهای شیشه بالابر را چک کنید .

4-   کلیدهای شیشه بالابر را چک کنید .



ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 207
  • باردید دیروز : 414
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 1,541
  • بازدید ماه : 10,265
  • بازدید سال : 79,150
  • بازدید کلی : 143,681