loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 25 سه شنبه 05 ارديبهشت 1396 نظرات (0)


دلایل سوختن دینام

اکثر خرابی دینامها سوختن دیود و یا سیم پیچی ارمیچر ویا استاتور می باشد. گرمی هوا باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور وبه مدار امدن دور فن ثانویه با حداکثر دورمی گردد ازطرفی استفاده از کولر خودرو و قرار دادن دورفن کولر در دور حداکثر و ترافیک سنگین شهرها باعث کاهش سرعت خودرو وبه طبع ان باعث کاهش دور موتور شده که نتیجه ان پایین امدن قدرت تولید برق دینام می گردد. وسایل برقی که در این حال با حداکثر ظرفیت خود کارمی کنند باعث مصرف ذخیره برق باطری می گردنند.این کمبود برق را می باید دینام جبران نماید. به دلیل پایین امدن دور موتور; دینام دیگر توان مداوم شارژ باطری را نداشته و برق وسایل توسط دینام تامین میگردد که باعث فشار مضاعف بر دینام و در نهایت اگر این مدت زمان طولانی باشد باعث سوختن دینام می گردد. پیشنهاد می گردد: 1-از باطری که دارای ظرفیت بیشتر(امپر ساعت حداقل 65امپر) است استفاده گردد. 2-در صورتیکه مدت زمان توقف طولانی است بافشار دادان پدال گاز دور موتور را تا حدود2000دور در دقیفه به صورت متناوب بالا ببرید. 3-دور فن کولررا حدالامکان در پایین ترین درجه ان قرار دهید. 4-شل بودن تسمه دینام مرتبابازدید گردد. 5-از روشن کردن چراغها در زمانهای غیرضرورخوداری نماید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 612
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 490
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 933
  • بازدید ماه : 9,657
  • بازدید سال : 78,542
  • بازدید کلی : 143,073