موتورهای القایی قفسه سنجابی بر مبنای مبنای گشتاور روتور در حال سکون، گشتاور ترمزی، لغزش، شدت جریان راه اندازی به صورت زیر دسته بندی می شوند:
موتورهای قفسه سنجابی کلاس B
این موتورها از متداول ترین انواع موتورهای قفسه سنجابی به شمار می روند و در آن ها گشتاور راه اندازی در حد معمول است و شدت جریان راه اندازی پایینی را نیاز دارند. در این موتورها، گشتاور روتور در حالت سکون (حداکثر گشتاور در حالتی که روتور ساکن است و ولتاژ کامل به آن اعمال شده است) برای موتورهای دوقطبی و چهارقطبی کمتر از صد درصد بار کامل نیست. این رقم برای موتورهای دوقطبی بین 40 تا 70 درصد و برای موتورهای چهارقطبی بین 50 تا 125 درصد می باشد.
موتورهای قفسه سنجابی کلاس C
مشخصه این دسته از موتورهای قفسه سنجابی آن است که گشتاور راه اندازی بالایی و شدت جریان راه اندازی پایینی دارند. (در این موتورها گشتاور موتور در حالت سکون بالای 200 درصد است.) گشتاور ترمزی در این موتورها کمتر از 190 درصد گشتاور در حالت بار کامل نیست و لغزش در حالت بار کامل بین 1.5 تا 2 درصد است.
موتورهای قفسه سنجابی کلاس D
این دسته از موتورهای قفسه سنجابی لغزش بالا، گشتاور راه اندازی بالا و
شدت جریان راه اندازی پایینی دارند. این دسته از موتورها برای بارهایی با
نقاط اوج متناوب مورد استفاده قرار می گیرند. ماشین های های متحرک معمولا
از یک چرخ طیار استفاده می کنند که اینرسی بالایی دارد. وقتی موتور در حالت
بی باری قرار داشته باشد لغزش ناچیز است، ولی هنگامی که حداکثر بار به
موتور اعمال می گردد لغزش موتور نیز افزایش می یابد. کاهش سرعت به ماشین
متحرک این امکان را می دهد تا انرژی مورد نیاز خود را از چرخ طیار جذب کند
به این ترتیب این انرژی بدون نیاز به دریافت انرژی بیشتر از خط تامین می
شود.